Eagle Wings slaat zijn vleugels uit over jouw administratie zodat jij je zonder zorgen kan concentreren op de kerntaken van je onderneming.

Chaos in je administratie?

 

Tips voor een ordelijke administratie

 

Orde in je administratie geeft een veel beter zicht in je bedrijf. Toch niet onbelangrijk dat je exact weet wat je in- en uitgaven zijn? Een ordelijke administratie bespaart je niet alleen tijd, maar ook onnodige kosten. Met enkele tips helpen we je graag op weg naar een goed overzicht in je papierbundel.

Post sorteren

Wanneer post binnenkomt kan je deze best meteen sorteren en plaatsen in desnoods klasseerboxjes. Laat vooral geen post liggen. Voordat je het weet stapelt zich die berg op en wordt er te laat gereageerd op belangrijke brieven of betalingen met onnodige bijkomende kosten tot gevolg.

Mappen met tabbladen

Maak een map met tabbladen, desnoods digitaal. Zorg dat je alles netjes per onderdeel schikt. Je zou bv. een tabblad debiteuren kunnen maken en op het moment als de klant betaald heeft dit in die map voegen of noteren, dan weet je precies wie er wel en wie niet betaald heeft en vlotter kunnen inspelen op achterstallige betalingen. Zo heb je een duidelijk overzicht en blijven de inkomsten onder controle.

Privé en zakelijk uit elkaar

Het is heel belangrijk om privé en zakelijk administratie uit elkaar te houden. Open bv. voor je onderneming een aparte rekening zodat je niet alledaagse boodschappen in je boekhouding hoeft te verwerken. Het geeft zoveel meer werk als je privézaken moet boeken alsook heb je binnen de kortste keren geen duidelijk overzicht meer.

Een goed programma

Volledige digitalisering is niet meer ver af. Misschien wel het moment om na te denken om geleidelijk over te stappen naar een programma waarin je documenten kan inboeken en de boekhouder met vaak 1 druk op de knop je administratie kan gaan verwerken. Niet alleen spaar je veel tijd maar ook zal je boekhouder minder duur zijn omdat hij dan sneller en overzichtelijker jouw dossier kan afhandelen.

Regelmatig bijhouden

Vaak laat men alles opstapelen tot het einde. Door regelmatig je administratie bij te houden heb je niet alleen een beter inzicht in je onderneming maar worden onaangename verrassingen vermeden. Daar bovenop is het fijn dat je niet ineens heel veel moet doen in een korte tijd.

Lijkt dit voor jou alsnog enorm tijdrovend? Ben je bang voor de digitale toekomst? Wij staan je graag bij om orde te scheppen in de rompslomp van je papierwerk. Contacteer ons vandaag nog!