Eagle Wings slaat zijn vleugels uit over jouw administratie zodat jij je zonder zorgen kan concentreren op de kerntaken van je onderneming.

Een betere administratie in uw bedrijf met enkele tips

Handige tips voor een betere administratie

Heb jij ook problemen om je administratie op orde te stellen of te houden? Heb je het gevoel dat jouw administratie niet vlot verloopt? Wil je jouw administratie efficiënter?

Hierbij enkele tips die een verschil kunnen maken voor jouw administratie.

 

AGENDAPLANNING

De eeuwige frustratie is tijdsgebrek en daarom heb je een goede planning nodig om al jouw dagelijkse taken af te werken.

  • Geef aan wanneer je aan/afwezig bent, ook niet vergeten de feestdagen te vermelden
  • Benoem de terugkerende taken en zet deze vast in je agenda
  • Maak een onderscheid tussen jouw verschillende taken (1u of langer – half uurtje – max. 10 min….) en projecten
  • Hou ruimte voor ad-hoc zaken

TIMEMANAGEMENT

Je bent met van alles en nog wat bezig. Klanten die onmiddellijk een reactie terug verwachten, een mailtje dat ‘gauw’ opgepakt moet worden en een collega die aan je mouw trekt met de vraag of die documenten al verwerkt zijn. Kortom, geen overzicht en regelmatig komen ‘echt belangrijke’ dingen aan de zijlijn te staan.

  • Creëer overzicht
  • Stel prioriteiten
  • Voorkom uitstelgedrag
  • Behouden van concentratie
  • ….

Start hier al mee en dan ga je merken dat het al fijner werken is.

DIGITALISERING VAN ADMINISTRATIE

Schakel je boekhouding over naar een digitaal platform waar je al je aankoop- en verkoopfacturen kan bundelen en doorsturen naar de boekhouder.

Dit heeft als voordeel dat

  • alles gebundeld staat en je direct alles kan terugvinden
  • je niet meer maandelijks of driemaandelijks naar de boekhouder hoeft te lopen om je hele stapel met papieren af te geven.
  • je up-to-date bent ivm de cijfers van je bedrijf. Zo kan je makkelijker schakelen om bepaalde investeringen te doen die nodig zijn voor de groei van je bedrijf.

Dit geeft structuur en efficiëntie in jouw financiële administratie!

DOE EERST DE LASTIGE ZAKEN, DAN DE LEUKERE

Start ’s morgens met een fris hoofd aan die lastige taak die je nog moet afwerken. Eens deze afgewerkt is, geeft dit een enorme voldoening en heb je nog energie om dan de minder lastige tot leuke dingen te gaan doen.

Lastige taken is voor iedereen anders, maar stel je deze vraag en schrijf op wat je lastig vindt om te doen en wat leuk is. Zo kan je je dagtaken gaan indelen.

Er zijn uiteraard duizend en één dingen om te doen voor een betere administratie, maar ik ben ervan overtuigd als je met deze tips al aan de slag gaat, je al een stuk efficiënter en meer gestructureerd gaat werken.

Heb je hier geen tijd voor of heb je een hekel om dit allemaal zelf te doen? Geen nood, want met ons professioneel team van Eagle Wings, kunnen wij de administratieve ondersteuning geven die jij nodig hebt.

Neem gerust contact met ons op voor meer informatie.

Ontdek al onze diensten

Lees wat onze klanten over ons te vertellen