Eagle Wings slaat zijn vleugels uit over jouw administratie zodat jij je zonder zorgen kan concentreren op de kerntaken van je onderneming.

Een goed debiteuren beheer

Elke gemiste euro drukt de winst

 

Wist je dat er in België ruim 9 miljard euro aan openstaande facturen in rook opgaan.
Gemiddeld verloor elk Belgische bedrijf op die manier een bedrag gelijk aan 2,8% van de totale omzet.
Heb jij openstaande facturen ? Blijven herinneringen onbeantwoord?

Daarom is het een goed idee je debiteuren beheer uit te besteden. Voordelen ? De facturen worden sneller geïnd. Vreemde ogen dwingen …
Je hebt een betere cashflow positie maar nog belangrijker: je kan je volledig concentreren op je kerntaken.

Door een goed debiteurenbeheer verlaag je de totale post debiteuren. Het vermindert het aantal wanbetalers en zorgt ervoor dat het saldo aan uitstaande facturen zo laag mogelijk is. Het gaat niet alleen om de klanten die te laat of zelfs niet betalen.
Ben je een leverancier? Dan financier je altijd voor, tenzij je werkt met voorschotten. Daar moet wel een grens aan zitten, want je bent geen bank.
Als rekeningen niet worden betaald, dan stokt de geldstroom en dat maakt ondernemen lastig. Er is minder werkkapitaal: geld dat nodig is om de eigen rekeningen te betalen en nieuwe investeringen te doen.
Mogelijk gevolg is dat je zelf niet meer aan je financiële verplichtingen kunt voldoen en het voortbestaan van je bedrijf in gevaar komt. Geschat wordt dat wanbetaling de oorzaak is van zeker 25% van alle faillissementen. Kleine ondernemers zijn vaak extra kwetsbaar omdat ze minder financiële reserves hebben.

Niet of te laat betalen komt vaak voor. Slechts 1/3e van alle facturen wordt binnen de gestelde termijn voldaan. Gemiddeld staat per onderneming bijna € 4.000,- open.
De reden dat klanten niet of te laat betalen, komt niet altijd voort uit financiële onmacht of onwil.
Het kan ook komen door een slordige administratie, waarbij je factuur op de grote stapel verdwijnt, of door zakelijke geschillen.

En je ontkomt er soms ook niet aan om klanten aan te spreken op hun betaalgedrag. Dat kan je zelf doen maar voor velen wringt hier vaak het schoentje. Hoe moeilijk is het voor je om een klant, waarmee je vaak een persoonlijke band hebt, te benaderen rond openstaande facturen ? Het voelt haaks met de klantvriendelijkheid die je nastreeft.

Benieuwd naar hoe Eagle Wings haar vleugels uitslaat over jouw debiteuren beheer, zodat jij je zonder zorgen kan concentreren op de kerntaken van je onderneming ?
Neem dan vandaag nog contact met ons op.